mandag 23. august 2010

Tur til Kongens utsikt!

Søndag var en tung dag! Jeg var helt tom- manglet energi og var stuptrøtt. Det som skulle bli en hyggelig sosial stund lørdag kveld- ble en "stressende kort affære"..... Vi skulle i overraskelsesbursdag til ei venninne- Wenche skulle legges til vanlig tid- og vi skulle bli i et par timer. JEG skulle få være sosial for en gangs skyld! Men DET var ikke Wenches plan! Alt ble gjort som det pleier- skifte til pysj- si natta og gi pupp! ... og legge seg.. Men etter 45 minutter med hyling, pakket jeg alle sakene våre og reiste hjem. Følte meg som en elendig mor som tok med ungen på fest. ( Selv om de andre knapt nok hadde begynt og spise!) Jeg rakk ikke og spise før jeg dro heller! Så, lei meg og sliten kom vi hjem- kledde av klær på snuppa og puttet henne i senga. Og hvem sovnet innen 2 minutt var gått!! Joda- så fint altså! Det ble lite søvn den natta! Mange tanker og mye frustrasjon! Så når morgenen var der- flere timer før den burde- sto vi nå opp og kledde på oss. Vi skulle på bruktmarked og kjøpe syltetøy , ellers ingen planer.
Men jeg trenger både trim og energi- og hadde hatt lyst lenge til og gå til Kongens utsikt :) Sendte en kjapp melding til venninne Marit som ble med :) Hun og Dinahund gikk kleiva opp til toppen (må ha løpt for hun brukte under 25min)- Der møtte vi dem og vi gikk de 1,5km det er til tuppen.. Wenche satt i Mei Taien- det var litt klaging i begynnelsen, men hun var veldig happy også. Det var jo så mye og se på turen og vi møtte mange mennesker :) Jeg var ikke kjappest da- uvant og gå med 7kg ekstra og småredd for å snuble! Men vi kom nå fram :) Utsikten var så bra og været var på vår side. Helt perfekt :)
Da vi kom tilbake, tok vi med sekken til Marit ned- mens hun, sprek som bare det, løp veien ned igjen... 4,4km..





Jammen er det flott på Kongens utsikt :)

1 kommentar:

Marit sa...

haha..jeg er ikke såååå sprek Guri...så tiden på kleiklyverfolk (det har vært arrangert løp opp der) og tror de beste løp opp på 11-12 minutter :)

Men turen vi hadde var hyggelig. Det hjelper å komme ut når humøret er sånn passe:) Klem